TRANSLATE THE BLOG

onsdag 22 oktober 2014

Ekologiska Örebro

Åh vad lycklig jag blir när jag hittar nya guldklimpar i mitt fina Örebro. Idag är det två dagar kvar till tentan och jag, Joanna och Elin hade tröttnat på att sitta i skolan och plugga. Därför bestämde vi oss för att kombinera lite mysplugg med ekologisk mat. Jag googlade lite och hittade Rosängen som ligger ett par km söder om Örebro. Det ligger supermysigt i flera små röda byggnader och ett växthus på en gård där de har egna odlingar av ekologiska grönsaker. Allt detta finns där:

  • Ekologisk restaurang med lunch och frukost
  • Bed & breakfast
  • Gårdsbutik med ekologiska grönsaker, 
  • Second hand butik och återbruk 
  • Supermysigt cafe i ett Orangeri. 

Vi började med att sitta och plugga någon timme i Orangeriet och sedan åt vi en supergod lunch. Vi alla tog en vegetarisk pumpasoppa med en stor salladsbuffé till. Sedan satt vi och fikade lite och pluggade någon timma till i Orangeriet. Innan vi åkte därifrån köpte vi ekonördar såklart med oss lite grönsaker från gårdsbutiken. Perfekt sätt att spendera dagen på. Väldigt anti-stressigt och mysigt. Rosängens hemsida hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it