TRANSLATE THE BLOG

måndag 17 november 2014

Naturlig solskyddsfaktor

Hej alla fina!
Nu kommer det bli tyst ifrån mig en vecka framöver för jag ska iväg på lite efterlängtad semester. Jag jobbade nonstop i somras och sedan har det varit full rulle med skolan. Nu när vi skriver kandidatuppsats har vi lite mer frihet under ansvar skulle man kunna säga... Mitt ansvar valde jag att lägga på en vecka i värmen (Egypten) med min kursare och fina vän Joanna. Jag har med mig 25 st artiklar jag tänkte försöka ögna igenom. Vi får se hur det går med det.

Oavsett om artiklarna blir lästa eller inte så kommer det inte ske några uppdateringar här då jag lämnar dator och sånt hemma. Däremot vill jag skriva om en av sakerna i min packning, nämligen vetegroddsolja! Varför ska den här oljan åka med till egypten kanske ni undrar då. Jo för att det är en naturlig solskyddsfaktor. Jag hade även tänkt köpa med mig morotsolja men den var slut i ekobutiken. Hade dock 50+ kräm hemma så det är väl lika bra att använda slut på den först.

Naturligt solskydd

Här kommer listan över de oljor jag känner till som har ett naturligt solskydd:
  • Hallonfröolja: 28-50 spf 
  • Morotsolja: 38-40 spf
  • Vetegroddsolja: 20 spf
  • Mandelolja: 5 spf
  • Jojobaolja: 4 spf
  • Olivolja: 2-8 spf
  • Kokosolja: 2-8 spf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it