TRANSLATE THE BLOG

lördag 31 januari 2015

Currypastej

Jag har fått lite dille på curry de senaste veckorna och kan liksom inte få nog av det i min mat. Därför var jag tvungen att göra en pastej med curry så att jag kan okynnesäta det på riskakor, mackor, frökex och så vidare. Det är supergott på mitt veganska Havre- och Fröbröd till exempel. Det här receptet slänger du snabbt ihop på ca 15 minuter.


Linspastej med curry

1 dl röda linser
2 dl vatten
1 gul lök
1 tsk curry
1 krm gurkmeja
1 krm vitpeppar
1 dl solrokärnor eller mandlar/mandelmjöl
  1. Koka upp linserna i vattnet. Hacka under tiden löken.
  2. Tillsätt lök, curry, gurkmeja och vitpeppar och låt det koka ihop i 10 minuter under lock. Mixa under tiden solroskärnorna till ett mjöl.
  3. Dra bort kastrullen från värmen och låt linserna svalna någon minut. Mixa linserna tillsammans med solroskärnmjölet tills du har en homogen pastej. Sleva upp i glasburk och förvara i kylen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it