TRANSLATE THE BLOG

fredag 20 februari 2015

Ingeborgs - En ekologisk restaurang!

Nu var det dags för ett nytt Örebro-tips! Idag vill jag tipsa om en restaurang i Örebro som använder mycket ekologiska och lokalproducerade råvaror. De erbjuder alltid en rätt som är vegansk och helt raw, minst en annan vegetarisk rätt, en soppa samt lite andra matiga sallader, kött och fisk. De serverar även fika och har då alltid rawfood-bollar och rawfood-tårta (plus massa andra godsaker såklart) samt massa ekologiska teer (kung markatta och yogi-te). Jag har haft praktik hela veckan och ska nu jobba hela helgen. Därför passade jag och Oskar på en lyxlunch däremellan. Jag åt deras rawfood-rätt som denna veckan var en zucchinipasta med pesto och avokado. Oskar åt en hamburgare på högrev och klassiska tillbehör. Nom nom nom - supergod var min pasta! Jag var även där för några veckor sedan med Joanna en eftermiddag och åt rawfood-tårta och drack ett glas vin - det var inte fy skam det heller kan jag säga! Så om du är i Örebro är ett besök på Ingeborgs för en lunch (eller en fika) ett måste!

Ingeborg heter restaurangen och den ligger på Engelbrektsgatan 20. Det är centralt, mittemot Örebro Läns Museum. Klicka här för att komma till deras hemsida!


OSKAR BLEV TRÖTT PÅ MIG NÄR JAG SKULLE FOTA INNAN HAN FICK ÄTA...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pin it